06.04.2020 Урок 5. Розкладання квадратного тричлена на множники

Для наочності розуміння даної теми пропоную переглянути наступне відео:




1.     Розкладання на множники квадратного тричлен. 

1) Розкладіть на множники квадратний тричлен:
а) а2 – 13а + 22; 
за теоремою Вієта:
x₁+x₂ = -b   ⇒    x₁ + x₂ = 13
x₁x₂ = c    ⇒     x₁x₂ = 22
x₁ = 11              x₂ = 2
а2 – 13а + 22 = (- 11)(x - 2)
б) -b2 + 2b + 24; 
в) 100с2 – 50c + 6; 
г) ¹/₃ y² + ²/₃ y - 5;
д) -¹/₆ x² - ³/₂ x + 6; 
е) т2  6m  1; 
є) 4х2 – 20х + 25; 
ж) -3х2 + 7х  5.

2) При яких значеннях а можна розкласти на множники квадратний тричлен:
а) 2х2 + 7х  а; 
за дискримінантом:
D = 49 + 8a ⩾ 0
⩾ -49:8
⩾ -6,125

б) ах2 + 4х + 8; 
в) 3х2 – 5ах  1
г) (a  1)х2 + 6ах + 6.

2.     Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.

1) Розкладіть на множники тричлен:
а) х2  2ху + 63у2
б) 2а2 + 7аb + 3b2; 
в) 3m2 +11тп – 4п2.

2) Знайдіть пропущений вираз:

a b2
а2 + b2
a + b
-2х2 + 7х  3
10x– x – 2
?




Письмові завдання: § 21, №№ 732, 734, 742 (додатково)
    
 Домашнє завдання: § 21, №№ 733, 735, 743 (додатково)

Немає коментарів:

Дописати коментар