Для наочності розуміння даної теми пропоную переглянути наступне відео:
1. Розкладання на множники квадратного тричлен.
1. Розкладання на множники квадратного тричлен.
1) Розкладіть на множники квадратний тричлен:
а) а2 – 13а + 22;
за теоремою Вієта:
x₁+x₂ = -b ⇒ x₁ + x₂ = 13
x₁x₂ = c ⇒ x₁x₂ = 22
x₁ = 11 x₂ = 2
а2 – 13а + 22 = (x - 11)(x - 2)
б) -b2 + 2b + 24;
в) 100с2 – 50c + 6;
г) ¹/₃ y² + ²/₃ y - 5;
д) -¹/₆ x² - ³/₂ x + 6;
е) т2 – 6m – 1;
є) 4х2 – 20х + 25;
ж) -3х2 + 7х – 5.
2) При яких значеннях а можна розкласти на множники квадратний тричлен:
а) 2х2 + 7х – а;
за дискримінантом:
D = 49 + 8a ⩾ 0
a ⩾ -49:8
a ⩾ -6,125
б) ах2 + 4х + 8;
в) 3х2 – 5ах – 1;
г) (a – 1)х2 + 6ах + 6.
2. Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.
1) Розкладіть на множники тричлен:
а) х2 – 2ху + 63у2;
б) 2а2 + 7аb + 3b2;
в) 3m2 +11тп – 4п2.
2) Знайдіть пропущений вираз:
a2 – b2
|
а2 + b2
|
a + b
|
-2х2 + 7х – 3
|
10x2 – x – 2
|
?
|
Письмові завдання: § 21, №№ 732, 734, 742 (додатково)
Домашнє завдання: § 21, №№ 733, 735, 743 (додатково)
Немає коментарів:
Дописати коментар