План вивчення нового матеріалу
1. Теорема Вієта для зведеного квадратного рівняння:
формулювання і доведення.
2. Теорема Вієта для квадратного рівняння загального виду:
формулювання і доведення:
1) теорема, обернена до теореми Вієта.
2) приклади застосування вивчених теорем.

Заслугою Вієта було те, що він
першим почав позначати буквами не лише невідомі, а й дані величини, тобто
коефіцієнти рівнянь. Це дало можливість записувати властивості рівнянь і їх
коренів загальними формулами.
Відомі величини та
коефіцієнти Вієт позначав приголосними буквами b, с, d, а невідомі голосними а,
о, е, ... У житті Вієта був цікавий факт. Під час війни Франції з
Іспанією іспанці використовували для свого листування складний шифр, який
французи ніяк не могли розгадати. Король Франції Генріх IV звернувся до Вієта з
пропозицією роз-шифрувати іспанські листи. Після наполегливої роботи йому
вдалося це зробити. Протягом двох років французи перехоплювали і прочитували
таємні листи до іспанського двору. Це давало великі переваги французькому командуванню.
Армія Франції завдала ряд поразок армії Іспанії. Іспанці зрозуміли причину
своїх невдач і дізналися, хто розшифрував їхній тайнопис. Іспанські
інквізитори, які відзначалися особливою жорстокістю, вважали, що людині не під
силу розкрити таємницю їхнього шифру, і звинуватили Ф. Вієта в спілкуванні з
нечистою силою. Ф. Вієта було засуджено до спалення. На щастя, Генріх IV не
видав його інквізиції.
У підручнику теорема Вієта та теорема, що оернена до теореми Вієта представлені наступним чином:
Також дані теореми можна представити у сороченому вигляді:
Давайте розглянео декілька прикладів:
№ 680. Чому дорівнює сума коренів рівняння: х2+5х - 10 = 0
Розв'язання: За теоремою Вієта x₁ + x₂ = -b/a = - (+5)/1 = -5
Відповідь: 2) -5
№684. Користуючись теоремою, оберненою до теореми Вієта, установіть, чи є коренями рівняння х2 - 8х + 12 = 0, числа 2 і 6.
Розв'язання: За теоремою, оберненою до теоореми Вієта, якщо m+n = -b, а mn = c, то m і n корені рівняння. ⟹
-8 = - (2 + 6) 12 = 2 ∙ 6
-8 = -8 12 = 12
Отже, числа 2 і 6 є коренями рівняння.
Відповідь: так, є.
Письмові завдання: § 20, №№ 682, 684 (2-4), 686, 688, 690, 694, 697, 699
Додаткові завдання: №№ 702, 706, 715
Домашнє завдання: § 20, №№ 683, 687, 689, 691, 698
Немає коментарів:
Дописати коментар