Вміння розв'язувати квадратні
рівняння є одним із найважливіших для подальшого вивчення не тільки алгебри,
але й багатьох суміжних дисциплін.
Метою цього уроку є
вивчення способу застосування квадратного рівняння для розкладання многочленів
на множники.
Для початку давайте повторимо деякі дії:
Виконання усних вправ
1. Розкладіть на множники
вираз:
а) х2 – 144; ((x-12)(x+12))
б) 7 – у2; ((√7 -y)(√7+y))
в) а3 + 2а2 +а; ((a² + 1)(a + 1))
г) т3
+ 1; ((m + 1)(m² - m + 1))
д) b2 – 10b + 25; ((b - 5)²)
е) b2 – а2 + b – а; ((b - a)(b - a+1))
є) (m – 1)2 – 4. ((m - 3)(m + 1))
2. Чи має квадратне рівняння корені? Якщо має, то
скільки:
a) x2 – 2x + 1 = 0; (D=0, 1 корінь)
б) x2 – 5 = 0; (D>0, 2 кореня)
в) х2 + 1 = 0; (D<0, не має коренів)
г) 3x – x2 = 0. (D>0, 2 кореня)
Давайте пригадаємо поняття многочлена - це сума одночленів (з додатніми або від'ємними коефіцієнтами). На основі цього поняття в 7-у класі ми знайомилися з поняттям двочлена та тричлена. Пригадайте їх.
Кожний многочлен має свій степінь і визначається він найбільшим степенем із всіх доданків, наприклад 3a⁴y + 5y⁷ - xy² матиме степінь 7.
Виходячи із цих понять давайте сформулюємо поняття квадратного тричлена.
Отже, квадратний тричлен - це многочлен, який складається із суми трьох одночленів і має степінь 2.
Пропоную записати невелику таблицю-схему, в якій представлено означення, корені та розкладання квадратного тричлена на множники.
Для закріплення та відпрацювання навичок розглянемо наступні приклади.
Виконання письмових вправ
1. Знаходження коренів
квадратного тричлена. Знайдіть корені квадратного тричлена:
а) x2 + х – 12;
за теоремою Вієта:
x₁+x₂ = -b ⇒ x₁ + x₂ = -1
x₁x₂ = c ⇒ x₁x₂ = -12
x₁ = 3
x₂ = -4
б) х2 – 2х – 35;
в) 3х2
+ 16х + 5;
г) 7х2 – 96х – 28;
д) х2 – 10х + 18;
е) 16х2 + 24х + 3;
є) 4х2 – 28х + 49;
ж) х2 + 3х + 5.
Письмові завдання: § 21, №№ 727, 730
Домашнє завдання: § 21, №№ 729
Немає коментарів:
Дописати коментар