25.03.2020 Урок 4. Квадратний тричлен та його корені


Вміння розв'язувати квадрат­ні рівняння є одним із найважливіших для подальшого вивчення не тільки алгебри, але й багатьох суміжних дисциплін. 
Метою цього уроку є вивчення способу застосування квадратного рівняння для розкладання многочленів на множники.
Для початку давайте повторимо деякі дії:
Виконання усних вправ
1.     Розкладіть на множники вираз:  
а) х2 – 144;    ((x-12)(x+12))
б) 7 – у2;      ((√7 -y)(√7+y))
в) а3 + 2а2;   ((a² + 1)(a + 1))
г) т3 + 1;   ((m + 1)(m² - m + 1))
д) b2 10b + 25;  ((b - 5)²)
е) b2 а2 + b а;    ((b - a)(b - a+1))
є) (m 1)2 4.   ((m - 3)(m + 1))

2.  Чи має квадратне рівняння корені? Якщо має, то скільки:
a) x2 – 2x + 1 = 0;  (D=0, 1 корінь)
б) x2 – 5 = 0;  (D>0, 2 кореня)
в) х2 + 1 = 0;  (D<0, не має коренів)
г) 3x x2 = 0. (D>0, 2 кореня)

Давайте пригадаємо поняття многочлена - це сума одночленів (з додатніми або від'ємними коефіцієнтами). На основі цього поняття в 7-у класі ми знайомилися з поняттям двочлена та тричлена. Пригадайте їх. 
Кожний многочлен має свій степінь і визначається він найбільшим степенем із всіх доданків, наприклад 3a⁴y + 5y⁷ - xy² матиме степінь 7.
Виходячи із цих понять давайте сформулюємо поняття квадратного тричлена.
Отже, квадратний тричлен - це многочлен, який складається із суми трьох одночленів і має степінь 2.
Пропоную записати невелику таблицю-схему, в якій представлено означення, корені та розкладання квадратного тричлена на множники.


Для закріплення та відпрацювання навичок розглянемо наступні приклади.

Виконання письмових вправ
1.     Знаходження коренів квадратного тричлена. Знайдіть корені квадратного тричлена:
а) x2 + х 12; 
за теоремою Вієта:
x₁+x₂ = -b ⇒ x₁ + x₂ = -1
x₁x₂ = c ⇒ x₁x₂ = -12
x₁ = 3
x₂ = -4
б) х2 2х 35; 
в) 3х2 + 16х + 5; 
г) 7х2 96х 28;
д) х2 10х + 18; 
е) 16х2 + 24х + 3;
є) 4х2 28х + 49; 
ж) х2 + 3х + 5.


Письмові завдання: § 21, №№  727, 730
    
 Домашнє завдання: § 21, №№  729


Немає коментарів:

Дописати коментар